NATO iskritizirao ruske zabavne programe

21. ožujka 2017. Aleksej Timofejčev
Jedna struktura NATO-a prezentirala je izvješće u kojem je detaljno analizirala sadržaj nekolicine popularnih ruskih humorističkih emisija u proteklih 9 godina. Autori dokumenta su došli do zaključka da humoristički program služi ruskom rukovodstvu u političke svrhe. U Rusiji, međutim, nitko nije ozbiljno shvatio zaključke analitičara NATO-a.
Prozhektorparishilton
Zabavni program "Prožektorperishilton" / Izvor: Maksim Li/RIA Novosti

Izvješće je pripremio Centar za vještine strateške komunikacije NATO-a StratCom. Dokument se zove "StratCom se smije. U potrazi za analitičkom osnovom". Izvještaj je prezentiran 17. ožujka u Rigi.

Autori izvještaja su stručnjaci iz Latvije. Oni su analizirali sadržaj četiri humorističke emisije ruskog "Prvog kanala", počevši od 2008. godine. Njihovu pažnju je privukao i KVN, "Klub veselih i snalažljivih", jedna od najstarijih humorističkih emisija na ruskoj televiziji. NATO je analizirao nastup jedne moskovske ekipe KVN-a.

 

"Diskreditacije zapadnih lidera"

U značajnom dijelu izvještaja stručnjaci centra opisuju kako se zapadni političari prikazuju u emisijama večernjeg humorističkog zabavnog programa "Prvog kanala" ("Prožektorperishilton", "Večernij Urgant", "Yesterday Live", "MaksimMaksim"). Analitičari NATO-a izvode zaključak da ruski zabavni program namjerno prikazuje zapadne lidere tako da "diskreditira sav sustav zapadnog političkog liderstva".

U izvještaju se navodi da je ruska televizija najviše pažnje posvetila američkim političarima. "Najnegativnije se [među njima] prikazuje George Bush Mlađi, kako u osobnom životu, tako i u profesionalnom smislu. On se prikazuje kao čovjek koji nije mnogo pametan i koga mrzi cijeli svijet ", kaže se u izvještaju. Između ostalih šala o Bushu, pomoću kojih se argumentira spomenuta teza, navodi se i jedna kada se u usta predsjedniku Obami, dok se igra s djecom službenika Bijele kuće, montiraju riječi da se ipak George Bush Mlađi prvi upiškio na taj tepih.

Govoreći o francuskim predsjednicima, analitičari NATO-ovog centra su došli do zaključka da ni šef francuske države "nije prikazan kao lider utjecajne zapadne zemlje..." "Mi vidimo dvojicu običnih ljudi [misli se na Nicolasa Sarkozyja i Françoisa Hollandea] koji se bore sa svojim svakodnevnim problemima kao i svaki običan čovjek", istaknuto je u izvještaju. Slične primjedbe autori dokumenta imaju na to kako se prikazuje njemačka kancelarka Angela Merkel. "...Njezina uloga jedne od vodećih političkih ličnosti Europske unije gotovo se u potpunosti ignorira", negoduju stručnjaci NATO-a.

 

"Vrtić"

U izvještaju se govori i o programu KVN koji se desetljećima prikazuje na ruskoj televiziji. Navodi se studija slučaja nastupa ekipe iz Moskovskog državnog sveučilišta međunarodnih odnosa (MGIMO) pod nazivom "Parapaparam" na festivalu "Golosjaščij Kivin" 2015. godine, gdje su se šale ticale situacije vezane za slobodu govora i za zaštitu prava seksualnih manjina u SAD-u. Analitičari su poslije razmatranja nastupa ekipe došli do zaključka da je KVN "instrument strateške komunikacije" Kremlja, pomoću kojeg "režim" ima pristup "strateški važnom" mladom auditoriju.

Ivan Abramov, kapetan ekipe "Parapaparam", prokomentirao je to na molbu RBTH Hrvatske, izjavivši da nema smisla ozbiljno razgovarati o sadržaju tog dokumenta. Ranije je on konstrukcije analitičara NATO-a okarakterizirao kao "vrtić", izrazivši svoje neslaganje s njihovom tvrdnjom da je KVN uspješan zahvaljujući "posebnim odnosima s Kremljom". Abramov je doveo uspjeh projekta u vezu s osjećajem za humor ruske mladeži i s osobnošću Aleksandra Masljakova koji vodi ovaj projekt.

Masljakov je i sam prokomentirao izvješće za RBTH Hrvatsku, rekavši da će to samo podgrijati interes za ovu emisiju. "Poslije sve te prašine koja se podigla ljudi će nas gledati s još više zanimanja. Bojim se čak i pretpostaviti koliko će sudionici programa KVN iz cijele Rusije smisliti šala na tu temu...", izjavio je rukovoditelj KVN-a.

 

"Čitali smo. Nasmijali smo se."

Svi ruski komentari izvještaja su prožeti ironijom. Neimenovani predstavnik "Prvog kanala" je za agenciju RIA Novosti kratko izjavio: "Čitali smo. Nasmijali smo se."

Član žirija programa KVN Julij Gusman i sam se nekada natjecao. On je rekao da su prije 56 godina, kada se KVN prvi put pojavio na malim ekranima, "pametni ljudi smislili KVN upravo kao oružje protiv NATO-a i toliko dugo su ga usavršavali, a sad su ga, hvala Bogu, konačno usavršili".

Drugi član žirija, Valdis Peljš, izjavio je da se raduje popularnosti ruskog televizijskog humorističkog programa i posavjetovao je službenicima Sjevernoatlantskog saveza da "prate emisije u krugu obitelji".

Član ekipe KVN "Uralski peljmeni" Andrej Roškov je rekao da izvješće "izgleda kao da je lažno". "Meni se čini da je to pretjerano. Razumio bih kada bi se govorilo o vremenu Komsomola, koji je pripremao kadrove za komunističku stranku. Ali sada je krajnje glupo govoriti da je KVN ideološki instrument", izjavio je Roškov.

I rusko Ministarstvo vanjskih poslova je obratilo pažnju na izvještaj. Glasnogovornica ministarstva Marija Zaharova je izjavila da je "humor postao novi izazov u svijetu". "To je novo tajno oružje u arsenalu lukavih i podmuklih Rusa", rekla je ona.

+
Like us on Facebook