Bivši američki veleposlanik: RT i Sputnik trebalo proglasiti inozemnim agentima

Bivši veleposlanik SAD-a u Rusjij, Michael McFaul izjavio je kako bi trebalo razmisliti o novom zakonu, u kojem bi se agencija Sputnik i televizija RT svrstale među "inozemne agente", pošto su oni navodno podržavali kandidata za američkog predsjednika, Donalda Trumpa.

Sadašnji zakon o inozemnim agentima ( FARA ) koji je na snazi u SAD-u, zabranjuje financiranje predsjedničkih kandidata od strane drugih država, no ne ograničava djelokrug medija, koji su zaštićeni Prvim amandmanom prem američkom Ustavu o slobodi govora. McFaul smatra kako je moguće razmotriti ograničenja i po pitanju medija, prenosi ruski list Vzgljad.

"Mi znamo da su ruski državni mediji, konkretno RT i Sputnik, vodili kampanju na strani jednog kandidata, Donalda Trumpa... Imamo zakone, koji zabranjuju pružanje podrške predsjedničkim kandidatima od vlada drugih država. Možda bi trebali uvesti i zakone koji bi se odnosili i na nefinancijsku podršku?", - pitao se McFaul u kolumni lista Washington Post.

"Čini se kako je takav tip regulacije složen i ulazi u konflikt s Prvim amandmanom ( koji garantira slobodu govora ), no zar nisu naši zakonodavci izjasniti se po tom pitanju? Kako treba tretirati zaposlenike RT-a i Sputnika, kao novinare ili inozemne agente po zakonu o registraciji inozemnih agenata ( FARA )? Ja ne znam. No oni moraju znati", - piše McFaul.

Pri tome, McFaul nije dao nikakve konkretne dokaze o podršci pruženoj Donaldu Trumpu od strane navedenih medija,

McFaul je bio američki veleposlanik u Rusiji u razdoblju od 2012. do 2014. godine. Trenutno se ne bavi politikom nego radi kao profesor na sveučilištu Stanford.

Niz američkih medija, pogotovo Washington Post, objavili su članke u kojima optužuju RT i Sputnik za pristranost i rasprostiranje "lažnih vijesti", no ubrzo je redakcija istog tog lista bila primorana priznati kako ne može potvrditi točnost informacije u svom članku na tu temu.

Podsjetimo, 23. studenog Europarlament donio je rezoluciju o borbi s ruskim medijima. U dokumentu se utvrđuje kako Rusija navodno daje financijsku podršku opozicijskim političkim strankama u zemljama članicama Europske unije, koristi faktor bilateralnih odnosa kako bi razjedinila zemlje članice.

Rezolucija sadrži niz neutemeljenih optužbi, te između ostalog uspoređuje ruske medije kao npr. Sputnik, s djelatnosti terorističke skupine ISIL.

Ravnatelj odjela za informacije i tisak ministarstva vanjskih poslova Rusije, Marija Zaharova napisala je pismo predstavniku OSCE-a za pitanja slobode medija, Dunji Mijatović, u kojem je zatražila konkretniju reakciju na rezoluciju donešenu od strane Europarlamenta, a koja se odnosi na ruske medije.

Još više zanimljivih priča i videa na Facebook stranici Russia Beyond:
Više

Ova stranica koristi kolačići. Ovdje za više informacija

Prihvatite kolačiće