Kako se ruska javnost "peca" na izmišljene vijesti: Pet smiješnih primjera

Getty Images
U izmišljene vijesti koje objavljuje ruski portal "Panorama" ponekad povjeruju i ozbiljni mediji i javnost. Stječe se dojam da su u današnje vrijeme ljudi u stanju povjerovati u sve što pročitaju.

Sve "novosti" koje slijede objavljene su na stranici "Panorama". To je ruska verzija američke satirične "informativne" stranice The Onion. Portal "Panorama" postoji samo šest mjeseci, ali je svojim ironičnim "novostima" već nekoliko puta uspio obmanuti ruske medije.

"Cilj nam je pokazati ljudima koliko su lakovjerni, i da čak i ozbiljni mediji ne provjeravaju izvore informacija i objavljuju neprovjerene vijesti bez ikakvih podataka o njihovom porijeklu", rekao je za TV kanal "Dožd" autor stranice Grigorij Kasatkin.

1. "Stranim navijačima na Mundijalu prikazana mumija lažnog Lenjina"

Dva prevaranta su naplaćivala strancima ekskurzije u lažni Lenjinov mauzolej u privatnom stanu moskovskog naselja Čertanovo. Jedan je mamio potencijalne klijente na moskovskim aerodromima, a drugi se pretvarao da je Lenjinov leš.

Prevareni njemački turist, koji je slučajno otkrio pravi Lenjinov mauzolej na Crvenom trgu, požalio se ruskim vlastima nakon čega su "glumci" uhvaćeni na djelu.

Ruski mediji su se "upecali" na ovu smiješnu izmišljotinu...

2. "Prodavačica u Nižnjem Novgorodu bušila prezervative u cilju povećanja nataliteta"

"Panorama" je 2. srpnja objavila članak u kojem tvrdi da je prodavačica iz Nižnjeg Novgoroda navodno izbušila prezervative i prodavala ih stranim navijačima Mundijala s ciljem da se u Rusiji poveća natalitet. Ruski mediji su prenijeli i ovu "vijest".

3. "Poljski turisti se izgubili u parku 'Susanjinove staze'"

Jedan ruski informativni portal je 12. srpnja priopćio da se grupa turista izgubila u parku "Susanjinove staze" koji je dio Kostromskog zavičajnog muzeja.

Turisti su, navodno, doputovali iz Poljske kako bi bolje upoznali povijest Poljsko-Litavske Unije, a potraga za njima je pokrenuta 7. srpnja. Stranci su imali GPS navigator, ali se nisu mogli orijentirati na ruti Ivana Susanjina, ruskog seljaka koji je u 17. stoljeću namjerno odveo poljsko-litavski odred u ove predjele kako bi ih dezorijentirao.

Suvišno je govoriti da je ovo izmišljena novost koju je prvi objavio portal "Panorama".

4. "Slupao susjedov Range Rover u znak prosvjeda protiv britanskih sankcija"

Jedan od najpopularnijih ruskih listova je 1. travnja objavio vijest o žitelju Čeljabinska koji je slupao susjedov auto u znak prosvjeda protiv slanja ruskih diplomata iz Londona. I to je bila izmišljotina.

5. "Navijač s Islanda Gundermoor Sigurdflordbradsen požalio se na težak izgovor ruskih imena"

U prosincu prošle godine popularni ruski informativni portal je objavio priču o navijaču reprezentacije Islanda koji se zove Gundermoor Sigurdflordbradsen, i koji se požalio da je teško izgovoriti nazive ruskih gradova. Vrlo važna vijest, zar ne?

Još više zanimljivih priča i videa na Facebook stranici Russia Beyond:
Više

Ova stranica koristi kolačići. Ovdje za više informacija

Prihvatite kolačiće